Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=https://matkarlek.nu/vad-ar-dina-malsattningar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/matkarle/domains/matkarlek.nu/wp-content/themes/matkarlek/single.php on line 25

Vad är dina målsättningar?

Blogginlägg  

Jag gjorde en liten mätning på blodsockret i fredags och även ketonerna i blodet. Vid första mätningen hamnade mitt blodsocker på 5,1 men jag har hört att man inte ska använda sig av dom första dropparna. Så jag gjorde en till då ni hände detta. Det som hör till är att jag ha de ätit mat cirka 30 minuter tidigare.

11897027_10153074177695950_1774609659_n (1)

Förstår ni, 3,8 i blodsocker och 2,9 i ketoner. Man skulle väl kunna säga optimalt ketosläge i kroppen. Det känns skönt också att ligga i optimal ketos. Vet inte om jag själv lurar min hjärna men det känns lite som jag tränar hårdare än någonsin men lever ändå på lite mat. Fast ändå mätt. Så hungrig är jag bara efter träningen. Även lite på morgonen. Men inte så man håller på att dö.

Har insett att jag verkligen är en periodare. Jag äter allt i perioder. Just nu är det tacos med lite av ICAs beasås som jag “kryddar upp” med sambal olek och ketchup från MM-sports LÄNK  Den innehåller inget men smakar typ som ketchup. Ja, den är säkert gjort på massa e–ämnen. Men det struntar jag i. Detta blir i alla fall gott och funkar till tacoköttfärs (fläskfärs). Detta läggs på ett romansalladsblad och sen är det bara att avnjuta.

11949828_10153074176845950_50832554_n

 

Så ser min matdag ut: En fettkaffe till frukost innan gymmet och sen efter tacos. Nu vet jag att om kanske 2–3 veckor s kommer jag vara löjligt trött på tacos och vilja äta något annat. 🙂

 

Men det är då det. Men dit jag ville komma är att när man är i optimal ketos så verkar det som om kroppen inte behöver så mycket mat? Den klarar sig på detta och jag är så pigg man kan bli i min livssituation (fortfarande sömnproblem men det blir ju bättre)

Har även hittat mitt mål med träningen, det ska bli bodyfitness som jag suktar efter. Detta kommer att ta en massa år men så får det bli. För jag ska visa att man vissa kan gå från fet till fit och detta utan fetmaoperation. Med endast lite omorganisation i kosten och naturligtvis hård träning men träningen kommer när kroppen är redo. Min är redo nu. Så nu börjar min resa. MEN jag tänker inte stressa, jag tänker njuta av träning och träningsvärk och all god mat jag äter i perioder. 🙂

11939921_10153074176895950_1087610482_o

Jag kommer att rådgöra med proffs så klart även köra lite PT-pass men jag kommer mestadels göra detta själv och testa mig fram. Både kost- och träningsmässigt. PT-passen är mest för teknik och nya övningar. Pushning det klarar jag själv. På min mobil har jag lagt upp bild ( se ovan) på en bodyfitness kropp som jag skulle vilja ha. Varje gång jag går in på min telefon så ser jag mitt mål och jag vet varför jag tränar det ger mig ännu mer pepp till att gå upp och gå till gymmet. Lite tips som jag använder mig av.

Vi har ju alla olika mål med kost- och träning och jag tycker att belöning är viktigt men INTE KOLHYDRATER i belöningen. Utan en materiell eller upplevelsebelöning skulle jag rekommendera. Lägg en bild på din belöning på mobilen du kollar ju mobilen några gånger om dagen så där har du moroten. Känns det jobbigt och meningslöst så kolla på belöningen eller kanske ditt mål. Så kommer det kännas bättre.

 

DU kanske behöver en personlig tränare ofta. Ta det som belöning eller du kanske behöver inspiration om mat men köp en kokbok när du nått ditt mål. Ja, jag tror ni fattar vad jag menar. Men så här har jag gjort och det har då fungerat bra för mig. Ja, jag har ett löjligt fokus. Men det kan du också ha om DU har bestämt DIG och DU vill detta. Då kommer du också ha ett fokus.

Nu är det träning på schemat och sen kanske en sväng in på stan och kolla lite. Njuta av solen och värmen!

Puss och kram på er!

Thess

11922950_10153074179550950_1671682070_n

11939048_10153074179495950_35273832_n

(Visited 638 times, 1 visits today)
  • Recept
  • Reportage
  • Inspiration
  • Erbjudanden
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!