Vilar mig i form!

Blogginlägg  

Här är jag i min nya löparkeps, taggad som bara den för att springa varvet på lördag. Nu till veckan kommer jag inte att löpträna mer än ett intervallpass. Men jag kommer att köra lite gym, lyfta lite vikter, stretcha – bara mysträna!

På lördag kl 15:32 smäller det, sen är jag upptagen i ca 2-3 h med att springa de 21 km runt Göteborg! Spännande att se hur bra eller dåligt det går men i mål ska jag.

Frågan är hur jag laddar med maten inför loppet. Jag kommer att ha med mig 4 st nötkräm, de där som man åt när man var liten. Innehåller givetvis socker men det kan man behöva just då för att orka. Näringsvärde/100g: Energi 2500kJ/600 kcal Protein 6g Kolhydrat 51g Fett 41g – precis vad man behöver när man sprungit över både broarna, Älvsborgsbron och Götaälvbron, innan man gör entre på Avenyn lagom trött.

Nöt Creme från förr...

Nöt Créme från förr…

Blir att äta som vanligt kan jag tänka mig, kanske lite mer rotfrukter nu till veckan. Frukost falsk mannagrynsgröt, Lunch kanske blir varmröktlax med sallad, ägg, avokado osv. Sen några timmar innan start kör vi en fettkaffe. När man väl har gått i mål måste jag äta något annars dippar jag garanterat. Anders och Vincent ska möta upp mig så jag får packa en matsäck till mig själv 😉

Så här ser sträckan ut, vad tror ni fixar jag det? Jaaaa *skratt*

Banan

Göteborgsvarvet 2015

Ladda, ladda, ladda mentalt!! Nu hoppas vi på uppehåll, inget regn, helst ingen sol heller. Lagom mulet men vi får se vad SMHI säger. Just nu säger den Klart väder, sol, 13 grader.

Ha en trevlig kväll

kram kram

 

(Visited 251 times, 1 visits today)
  • Recept
  • Reportage
  • Inspiration
  • Erbjudanden
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!